|
Zajęcie otwarte dla rodziców z zakresu edukacji umysłowej
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2889 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Ważną rolę w życiu dziecka pełni literatura. Podczas zajęć ma ona zastosowanie pod różnymi postaciami. Zadaniem nauczyciela jest zaciekawić dziecko tekstem. Przedstawiam propozycję zastosowania literatury pod postacią historyjki obrazkowej. opracowała: mgr Edyta Wrzesińska nauczycielka Publicznego Przedszkola w Lesznie Temat: Historyjka obrazkowa:"Jak się krasnal z jeżami w cenzurowane bawił". grupa wiekowa: 5 -6 latki CEL GŁÓWNY:
- poszerzanie wiadomości na temat niektórych zwierząt leśnych oraz ich sposobu przygotowywania się do zimy.
CELE OPERACYJNE:
- wie, jak wygląda jeż;
- wie, że jeż zapada w sen zimowy.
FORMA PRACY: zespołowa, grupowa, indywidualna. POMOCE: ilustracje do historyjki obrazkowej, tekst L. Krzemioeniecka: "Jak się krazsnal z jeżami w cenzurowane bawił", karta pracy, klej, nożyczki, ilustracje zwierząt: wiewiórki, jeża, zająca; papierowe elementy symbolizujące pokarm dla tych zwierząt, emblematy na szyję dla dzieci z rysunkiem w/w zwierząt. PRZEBIEG ZAJĘCIA:
- Dzieci siedzą w zespołach, w kole wokół rozłożonej ilustracji, przyglądają się jej (każdy zespół ma inny obrazek z historyjki, zakryty).
- Nauczycielka przedstawia dzieciom opowiadanie, na tablicy zawieszony jest pierwszy obrazek z historyjki, dzieci na sygnał, odkrywają swoje ilustracje.
- Nauczycielka czyta opowiadanie: "Jak się krasnal z jeżami w cenzurowane bawił" Lucyny Krzemienieckiej.
- Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu oraz ustalenie kolejności obrazków z historyjki ( dzieci zgłaszają się przez podnoszenie ręki).
- z kim chciał sie bawić krasnal Hałabała?
- co mówiły jeżyki o swojej mamie - jeżowej?
- dlaczego krasnal nie dokończył zabawy?
- jaka pora roku jest teraz, a jaka będzie po niej?
- Zabawa: "Zwierzęta i ich jedzenie" - nauczycielka rozdaje dzieciom emblematy, na których są narysowane: wiewiórka, jeż, zając; na dywanie rozkłada "pokarm" (papierowy) dla tych zwierząt, jka również ilustracje z innym pokarmem dla zmylenia, odkrywa duże ilustracje zwierząt, tłumaczy dzieciom: - wyobraźcie sobie, że jesteście tymi zwierzątkami, jesteście w lesie, szukajcie pokarmu dla siebie i zanieście go do swoich domków, zobaczę, czy wiecie co lubicie jeść?
Po skończonej zabawie nauczycielka sprawdza, czy jedzenie trafiło do właściwych obręczy pod ilustracjami( domki dla zwierząt). N. pyta: - gdzie mieszka: wiewiórka, jeż, zając? Dz. odpowiadają: - w dziupli, norce, zagrzebują się w liściach.
- Dzieci odkładają emblematy i siadaja do stolików, by wykonać zadanie w karcie pracy:" Przyklej zwierzątko leśne we właściwym miejscu dla niego" .
- Zakończenie zajęcia - nauczycielka dziękuje dzieciom za zabawę i chwali wykonane zadanie.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|